X. 14. Matematika: Munkafüzet: 21/1.2.3.
Olvasás: Az én ábécém tankönyv 28-29. oldal Hangösszevonási gyakorlatok - A kapott szavak értelmezése mondatok alkotásával.
Írás: Gyöngybetűk 25. oldal - Kisbetűs 11. oldal 1-10. sor - Ez részben órai munka, részben házi feladat.
Környezetismeret: A mi világunk tankönyv: 11. oldal 3. feladata és a zöld keretben levő ismeretek tanulása, valamint a 12-13. oldal megismerése a szülők segítségével. (Órai munka diasor nézegetése mellett)
A mi világunk munkafüzet 12-13. oldal
X. 13. Matematika: Munkafüzet 20/1.4.5.
Olvasás: Az én ábécém munkafüzet 20. oldal: Szavak bontása szótagokra, hangokra, az í, u és az e hang helyének keresése a szavakban. Jelölése piros színnel.
Írás: A cicavonal vázolása - Gyöngybetűk 29. oldal
írása - Kisbetűs 12. oldal 1-7. sor
X. 12. Olvasás óra: Az én ábécém tankönyv 25. oldal, Munkafüzet: 19. oldal
Három magánhangzót emeltünk ki a korábban megfigyelt magánhangzók közül: ü,i,a hangokat kerestünk képek nevében. Ehhez a szavakat tiszta kiejtéssel hangoztattuk, majd szótagokra, végül hangokra bontottuk. A hangok között meg kellett találni a fent jelzett magánhangzók közül egyet-egyet.
A hangokra bontás önállóbb részét Az én ábécém munkafüzet 19. oldalán végezték, amikor (előzetes gyakorlás után) némi segítséggel, de már önállóbban rajzoltak karikákat a hangok jelölésére, és kiszínezték pirosra az adott magánhangzót jelölő karikát.
Írás: Gyöngybetűk 27.oldal
Vázoltuk a kört a Gyöngybetűkben. Ezt a betűelemet is érdemes sokat gyakorolni, hogy igazán szép legyen! Különösen érdemes négyzetrácsos lapon is gyakorolni, mert a négyzetrács valamennyi oldalát egy-egy ponton érintve a kör szebb lesz.
Kedves Anyukák, Apukák!
Amennyiben szeretnék gyermekük tanulását segíteni, érdemes egy kicsit otthon is gyakorolni a szavak hangokra bontását.
Fontos ismeret: amit kimondunk, az hang, nem betű!!!!! Tehát keressük az a hangot, a p hangot stb. Hány hangból áll a szó: pad? - p, a, d... szék? sz, é, k táska? t. á, s, k, a
A t az nem té, csak t! A p nem pé, hanem csak p!!!